måndag 6 juni 2011

Agility-helg

Hej mina vänner!
Denna helg har varit en riktig agilityhelg med tävling torsdag och fredag i Umeå och söndag och måndag i Nordmaling.

För att Ask och Baghera skulle kunna vara på hemmaplan och jag inte skulle behöva anlita någon hundrastare så pendlade jag alla tävlingsdagar. Man märker sååå att det börjar ta på för Baghera. Han vill knappt lämna gården och han sover mest hela tiden, hässjar och andas väldigt ansträngande emellanåt, speciellt på promenaderna. Lilla stora killen, mitt hjärta, det är jobbigt å se dej såhär. :-(

Kaizer har gjort sjukt bra ifrån sig i helgen med några 4:e, 5:e placeringar som bsta resultat. Dock blev det inga pinnar denna helg då marginalen inte riktigt va på vår sida. Men jag är toknöjd med alla lopp utom ett. Och nu vet jag vad vi måste träna mer på. Slalomingångar i alla dess vinklar. Jag trodde vi hade riktigt bra slalom, men med den farten han har på tävling och med hinder före i olika vinklar så bevisades jag att det har vi inte. Så jag har beställt ett slalom som jag hoppas komma om någon vecka, sen blir det nöta nöta nöta!. Nästa tävling blir troligtvis i Timrå slutet på juli, känner mig taggad nu då Kaizer går så jämarns bra. :-)

Nu ska jag se på tv innan de blir hoppa i säng.

Håll tummarna för mig imorrn då jag ska göra skjutprovet för jägarexamen. :-D



Foto: Linn Grewell

Foto: Linn Grewell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar