måndag 30 maj 2011

Tillbaka

Hemkommen från en kanonvecka i Barcelona. Vi har haft strålande sol alla dagar och haft det tokmysigt. :-D
Väl hemma så blev det fullt ös direkt. Kom hem sent på kvällen på tisdagen och jobbade 12-timmars på onsdag med uppstigning kl 4.30 vilket innebar väldigt lite sömn. Tur var att jag kunde hämta hem hundarna efter arbetspasset på onsdagen. Alla hundar har skött sig jättebra och de ville knappt lämna tillbaka de. Kaizer var jag inte ett dugg orolig över utan det var mest Lakki som man tänkte på då han knappt bott borta. Men det har gått hur bra som hellst och de tycker han är så härlig hund. Kul att höra! Han tog till sig barna direkt och älskade att spela fotboll med Simon och sköta väckningen av Sanna genom att hoppa på magen hennes. Kvällarna har han spenderat på diverse fotbollsträningar och matcher. I början tyckte han det var lajbans med bollen men insåg snart att det inte var lönt utan låg då fint och tittade på. Väldigt bra miljöträning har han fått. Kaizer har även han varit på fotbollsmatcher så jag antar att jag måste fortsätta åka på fotboll nu då de blivit vana. ;-)

Baghera och Ask har haft en lugn och skön vecka på hemmaplan med grannen Hasse och det hade också gått bra.

I helgen som va så åkte jag, Lakki och Kaizer med Helena, Theo och Izze till Härnösand för agilitytävlingar lördag och söndag. Vi bodde i mamma och pappas kompisars stuga bara 7 km från klubben så det va kanon. Stugan ligger ensligt vid havet så hundarna kunde vara lösa hela tiden och vi hittade en fin promenadväg som vi gick efter tävlingarna på lördagen i 2 timmar så de fick busa av sig. Lakki skötte sig riktigt bra på tävlingen. Han var lugn och sansad och satt snällt och tittade på hudarna som sprang. Tränade även lite lydnad vilket gick riktigt bra med mycket störning. Dutti kille som börjar bli vuxen. :-D

På lördagen så började jag och Kaizer med agilityklassen, vi kom runt med 20 fel. Han flög rakt över gungan så vi fick ta om, fel på slalom, kontaktfältsmiss och en snurr innan sista hindret. Helt okey då det var första tävlingen för han är bara sååå yr då och vill så mycket... utom att lyssna på matte. Men jag är nöjd vi kom runt.

Andra loppet som var hoppklass och debut i 2:an diskade vi oss. Han var yr även där och ville så mycket. Tyvärr så ville vi inte samma sak så då blev det bara pannkaka, men kul hade vi.

På söndagen började vi med ett kanonlopp i agilityklass och kom runt 0:ad som enda ekipage och fick bra tid och därmed en 1:a placering och uppflyttningspinne.

Hoppklassen kom vi också runt men där var det matte som gjorde en miss på 4:e hindret och trängde Kaizer i en knivig kombination som gjorde att han rev. Efter det så tappade jag fokus och placerade mig helt fel hela tiden, men vi redde upp det och kom i mål på 15 fel.

GRATTIS också till alla andra ekipage!

Jag är riktigt nöjd med helgen och känner mig heltaggad för nästa tävling. Till helgen så tävlar vi torsdag och fredag i Umeå och söndag och måndag i Nordmaling så då ska vi ge järnet. :-)
Lägger ut lite bilder här och resten av bilderna ligger i galleriet på http://www.lenashundliv.se/
Blev inga bilder på loppen då vi turades om att filma de bara.


Izze

Izze och Helena

Kaizer, Lakki, Izze och Theo utanför stugan

Utanför stugan

Kaiz

Izze

Theo

Lakki

Lakki

Rejs

Theo och Lakki busar

Kolla Lakkis tunga. Haha

Stolt Kaiz

2 kommentarer:

  1. Härligt att se vorsteh ute på agilityplanen.! Som du säger kul med udda raser.

    Kanske vi kan ses och träna agility eller lydnad nån dag, det vore kul! Sedan vill jag träffa Lakki ;)

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till Kaizers uppflyttningspinne i agilityklass! :)

    SvaraRadera