söndag 15 maj 2011

Barcelona imorrn...

Imorrn åker jag, brorsan och hans 2 söner till Barcelona och hälsar på mamma och pappa som har kört husbil dit. Vi blir borta till tisdag den 24 maj.

Så idag åkte jag och hundarna först till Helena i gullänget och tog en promenad runt höglandsjön. Där lämnade jag av Lakki som ska tillbringa den närmsta 1½ vecka. De är en väldigt hundkunnig familj där både Helena och hennes dotter tävlar med sina 2 hundar. Men ändå så blev det jobbigt att lämna Lakki. Han är ju en riktigt busig hund som kräver en hel del tålamod, också kan han hitta på lite hyss och förstöra diverse saker om han sätter den manken till. Familjen är en riktig fotbollsfamilj så han kommer att spendera mycket tid på fotbollsplanen. Bra träning! Pratade med Helena idag och det hade gått bra på hans första fotbollsmatch. Han hade suttit snällt å tittat på matchen, men då det blev mål hade han tyckt det va så lajbans så han hoppade av glädje upp i knä på hon som satt bredvid. Haha.. Ja, Helena, du har då det du gör. ;-)

Sedan åkte jag vidare till Sussies familj i Arnäsvall där Kaizer ska få vara inneboende. Så kul för de har verkligen sett fram emot att ha Kaizer och jag vet att han kommer få jättemycket uppmärksamhet, träning och motion. Det var lättare att lämna honom för han är verkligen en foglig lugn hund som älskar den som ger han mat, vem det än är. :-D

Aina ska min snälla granne ta hand om. Hon kommer att få bo hemma och kunna gå ute om hon så vill så det känns jättebra.

Imorrn så åker jag med Ask och Baghera till Hasse där de ska få vara. Han bor nästan granne med mamma och pappa i Nyänget och mamma brukar promenera mycket med Hasse och hans blandrashund Jumbo.

Vi åker från nyänget vid 10 tiden imorrn till Umeå och flyger därifrån till Stockholm och från Stockholm till Barcelona. Just nu känns det bara stressamt att lämna hundarna. Oftast har jag och föräldrarna kunnat löst hundvakt åt varandra, men jag är säker på att allt kommer kännas bättre då jag kommer fram till Barcelona. :-D

Här kommer lite gamla bilder på Lakkis nya flock. :-D

Look a like. :-) Helena med hennes lagotto Izze

Helenas dotter Sanna med hennes sheltie Theo


På återseende!

2 kommentarer: