söndag 31 oktober 2010

Testar

Ja då har man natt helg. Helt okey för mig att jobba helg, gör ju 33 timmar på 3 dagar. Men vad jag sedan kom på var att denna natt, natten mot söndag så blir mitt 12-timmarspass helt plötsligt 13 timmar. Man ska ju ställa tillbaka klockan en timme. Vilket dåligt hittepå just då jag ska jobba. Ingen extratimme får jag heller lönen då de säger att "det går jämt upp". Hmf.. kanske de... Klockan är nu 01.45 och jag är redan trött. Typiskt också.
Annars då.. hemma går det nu undan med dräneringsarbetet. Min bror kör grävaren och pappa skotter sand.. jag, jag är arbetsledare.  Näe, skämt och sido så får man själv stå där och slita lite också. Det kommer bli så fint och bra då de är klart. Just nu är det bara lerigt.  Jag har tassavtryck i hela huset, de stora (kaizers) bara på golvet tack och lov, men Ainas kan man se lite överallt.
Imorrn ska jag träffa Susa för lite träning och information om tjänstehund räddning. Har länge varit intresserad av det men inte vetat så mycket. Susa är den enda i Övik som håller på med räddning så jag hoppas att det känns rätt för mig så hon ska slippa vara själv nå mer.  Vi ska ses på gålnäs industriområde på pappas firma, förhoppningsvis kan vi dra ihop lite vråte så vi kan arrangera en bra träning.
Näpp, back to buisness.
Bajj Bajj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar