fredag 7 januari 2011

2011

Först vill jag kortfattat skriva om slutet på 2010.
Torsdagen den 30 december åkte jag, mamma, pappa, 4 hundar och en katt till våran stuga i Klimpfjäll. Resan upp gick bra och vi körde de 34 milen i ett svep. Lakki låg på golvet framför mina fötter och de andra tre hundar fick åka i bagaget. Väl framme så blev det utforskning av området och stugan. Han är så skön lille Lakki då han fann sig till rätta i stugan direkt. Då jag har en massa kompisar nere på byn i Klimpfjäll så höll jag mest till där och hundarna fick vara hemma i stugan med mina föräldrar. De alla har skött sig bra, men Lakki är lite rädd för skotrar. Så jag har börjat träna han att åka framför mig som tillslut gick riktigt bra. Bättre att han är lite rädd än som Kaizer som blir helt tokig då vi startar skoter och vill bara springa efter. Gud förbjude den som kör om mig och Kaizer för då skäller han argt på de. Jäkla hund!

Nyårsafton så såg vi till att rasta hundarna innan smällandet började och då gick vi med Baghera och Kaizer för sig och Ask med Lakki då de 2 förstnämnda kan reagera på smällandet. Då sista rastningen skulel göras långt efter tolvslaget så lyckades någon iallafall fyra iväg en raket då ask och Lakki va ute, men ingen av de tittade ens upp utan gick lugnt å letade någonstans att kissa. Riktigt skönt. Skönt också att vi har stuga längst upp i byn där det inte skjuts lika mycket.

På söndagen åkte jag, mamma, Kaiz och Lakki hem medan pappa och resterande djur stannade i fjälls. Tur för mig hade mamma lite möten hon skulle gå på under veckan så då hade jag ju en hundvakt hemma. :-D På onsdagen åkte hon upp till klimpfjäll igen och skulle stanna där till lördagen då alla skulle åka hem. Men på vägen upp så körde mamma av vägen. Lyckligt nog hade hon skyddsängel och klarade sig bra. Bilen blev paj och fick bärgas därifrån, återstår å se om den skrotas eller om det är värt att laga den. Jag skulle ha åkt till fjälls ändå..

Träningen fortsätter med båda Kaizer och Lakki. Mest har det blivit träning inomhus med mest positioner och fjärr för Kaizer och forsatt med grunder som sitt och ligg för Lakki. Hoppas att detta milda väder fortsätter men att det slutar snöa så man kan träna utomhus. :-) Har också hittat en utställning i Timrå som jag nog tänker vara med på. Det är bra träning att fara på utställningar. Men då gäller det att träna med andra hundar innan. Är ni me?! ;-)

Förövrigt så ser jag fram emot detta nya 2011. Ser fram emot att bli färdigutbildad på ny avdelning på jobbet, agilityn med Kaizer och att lära känna och träna Lakki. Ser fram emot med nyfikenhet på vad 2011 har att erbjuda. 2011.... det känns som bra att säga..

Jag avslutar detta inlägg med att fråga de som har kullsyskon till Lakki:
Fiser de lika mycket som Lakki gör?... Urk och huvva... :-S

1 kommentar:

  1. Härligt att det gick bra med smällarna och fyrverkerierna på nyår. :) Dyra var helt obrydder också, trots att det small ovanligt nära (och högt) i Idbyn. :)

    Ha ha ha, Lakki är med och krigar mot Dyra i VM för mördande valppruttar alltså? ;)

    SvaraRadera