fredag 13 maj 2011

Fredagen den 13!

Jag är inte speciellt skrockfull och det har även inte hänt något speciellt idag, förutom att jag pungat ut 1500:- för mat åt hundarna och Bagheras frisering.. och det är säkert för att de e fredagen den 13:e... :-P

Åkte till Susanne för lite fika och hundpromenad som slutade med att vi även tränade dummy. Hon va hundvakt åt Kaizers dotter Yazza så vi hade 5 hanhundar och 1 tik med oss på promenaden. Svarta och röda hundar i ett virrvarv, hur mysigt som hellst.

Dummyträningen gick bra för samtliga hundar, ja utom Baghera och Ask som idag var hejjarklack bara. Lakki tyckte det var lajbans att vara retriever för en stund, men strax efter blev han sitt vanliga jag och terroriserade alla igen... ;-) Lite bilder:

Lycklig Lakki med dummyn

Titt va jag ha!

Baghera med sommar-frillan

Full fart på 6 hundar

Lakki, Kenzo, Kaizer och Yazza

11-åriga Baghera i täten med 10-åriga Ask! (liite försprång bara o.O )

Organisering av ett stycke jyckar

Nu så, stilla nu...

Stiliga kompisar

Kaizer med kullbrorsan Kenzo och dottern Yazza

Kaizer, Kenzo och Yazza

2 kommentarer:

  1. Ja, det blev en härlig dag även för mig som bara tänkt ligga på soffan å tycka synd om mig själv för att jag är så förkyld. Jag är säker på att hundarna tyckte detta var ett bättre alternativ :). Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. härliga skogsbilder lena, å ja fatta tycke för din läckra stövlar. tro var man kan köpa dom, för de måste man ju ha i den ormtäta skogen. kramar

    SvaraRadera