torsdag 11 november 2010

Miljöträning

Här går allting bara bra och Lakki blir mer och mer hemastadd. Han har börjat springa iväg lite själv då vi är ute på gården och går inte bara runt fötterna. Han kommer direkt på inkallning och tycker än så länge att jag är roligast i hela världen. Då och då hänger han på Kaizer en bit, intar vall-ställning och attackerar han på väg tillbaka. Ser så sött ut. Kaizer svarar inte på det utan fintar bort honom och fortsätter med sitt. Kaiz tycker fortfarande att livet är orättvist att han måste stå ut med en lillebror som bara tar av han allt han leker med men han börjar mer och mer fatta att man kan leka med den lilla lakrits-tomten. Idag så kampade de faktiskt med varandra och det är första gången jag har sett Kaizer göra så någonsin med en hund.

Lakki har lätt att koppla av och då han sover så ligger han där han ligg så idag har jag faktiskt varit ute och hjälpt pappa med altan-bygget då han låg inne och sov. Gick hur bra som hellst. Han är även jättetrygg i bilen och somnar så fort vi kört ut från parkeringen. Idag så stannade jag till uppe i hörnsjön för att gå runt där med Kaiz, då jag kom tillbaka till bilen så sov Lakki fortfarande. Sötnöten där. Sedan åkte vi in till stan för lite stadsträning. Mötte upp Susanne där och vi gick genom hela gågatan, köpte en macka på waynes och sedan vidare till Lotta på Zoobutiken där vi fikade och drack kaffe. Inne där somnade han och sov tills vi skulle gå. Duktiga pojken kissade inte förrän vi kom ut på gatan. Han har faktiskt inte kissat eller bajsat inne en enda gång och inatt sov han 9 timmar. Då vaknade han då jag klev upp. Märklig liten herre det här. På stan så ville han hälsa på alla, hellst de med massa påsar för de kunde man bita på. Hos Lotta köpte jag en leksak i form av en räv som inte hade någon stoppning, alltså bara som ett tygstycke. Den älskar han och Kaizer så de håller på var sin sida och Lakki åker kana efter Kaizer.

Aina tycker fortfarande Lakki är läskig så henne ser jag inte mycket av. Hon håller sig på övervåningen eller är utomhus.

Han bryr sej inte om ljud heller. Han ligger lugnt i vardagsrummet då pappa hamrar mot ytterväggen där altanen ska bli. Sen då det snöade som värst och vi inte kunde jobba ute så gjorde vi bort lite jobb inne, gjorde spalje vid trappen uppe på övervåningen, hängde upp klädhängaren (äntligen) och satte upp hyllor i trappen ner till källaren där foderhinkarna står blandannat. Lakki är gärna upp i allt och bryr sig inte om ljud eller liknande. Då han blev trött gick han å la sig mitt i röran i hallen där vi hade alla verktyg så man fick kliva över honom då man skulle hämta nåt, där sov han en timme utan att röra sig. Han är en riktig Westmanshund som inte bryr sig om renoveringsstök. :-)

Smakprov på bilderna, fler på http://www.lenashundliv.se/


Mitt i röran.. ZZzzzZzZzz (kanske va det näsan i skorna som gjorde honom medvetslös??)


Vackra Kaizer

Jag har fokus på dig Kaizer...


Kom då så tar jag dig...



Har två likadana bäddar, men båda ville visst ha samma.

Leksaken från zoobutiken... Miiiiiiin

2 kommentarer:

  1. Så sööööt han är så. :-) Lakritstrollet alltså. Kaizer med givetvis! :-)

    SvaraRadera