fredag 8 april 2011

Åsele och Kaizer

Ja nu har Kaizer opererats. Operationen gick bra så nu hoppas vi att läkningen går lika bra. Han är väldigt omtöcknad och har haft ont i baken men annars har han varit som vanligt. Eftersom jag inte vill ha Lakki ihop med Kaizer nu då Kaizer behöver lugn och ro så har jag haft Ask hemma hos mig och Kaizer har bott hos mina föräldrar med Baghera. Lakki och Ask har då varit hemma själv hos mig medan jobbat, har fungerat hur bra som hellst. De behövde dock inte vara själv hela tiden för på förmiddagen har pappa komme hem till mig för att hålla på med altanen.

Igår åkte jag och Lakki till Åsele för att hälsa på Kaizers son Figo och hans familj. Alltid lika trevligt att åka dit och umgås med dessa härliga individer. Blev en massa surr, hundbus och träning. Vi tränade lite dummy med Figo och han gjorde allt klockrent. Jag är så imponerad över denne hund då han faktiskt inte har tränat dummy så länge och är ändå så duktig. <3 Lakki fick även han springa och hämta dummyn. Han var duktig han med och kom med den till mig, duktigare än Kaizer brukar vara iallafall som gärna vill ha den för sig själv. :-P Vi tränade även lite lydnad. Jag och Lakki sovde över där och han skötte sig riktigt bra. Han och Figo busade en massa, ibland lite väl mycket inomhus så vi fick bryta för vilostund. Även en jämthund bor i huset så han och Lakki varvades att få vara bland oss bara för att inte Lakki skulle bli påsatt. Haha.. och Lakki... ja han fattar ingenting han.

Här kommer lite gamla bilder på hela djurskaran i Varpsjö utom senaste tillskottet My som är en söt liten kattflicka.

Imorrn blir det hundutställning... spännande. :-)

Knut

Måns

Bork

Figo Kj

Figo med dummy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar