tisdag 5 april 2011

Kongen-Bästis

Nu äntligen börjar man känna av våren på riktigt. Det börjar töa väldigt mycket så nu är grusvägarna här ute hos mig bara lerig. Tur man har bollälskande hundar så de kan springa av sig lilte lort i snön innan de går in. :-P

Har vare in till stan och tränat mest varje dag ett tag nu. Lakki är så duktig på träningarna, bryr sig inte om andra hundar och har en stor samarbetsförmåga. Ofta glömmer jag hur ung han faktiskt är och ställer på tok för höga krav. Vi har även kört väldigt mycket sök-markeringar på slutet. Båda hundarna äälskar det. De tycker det är så skoj att en två-bent till är samansvetsad i vår träning så de vill knappt springa tillbaka till matte. Hmf. Men bättre det än att de inte vill springa ut alls.

Den 2 maj så går jag in på ett skiftlag. Blir skift B som jag kommer följa ett tag framöver. Känns riktigt skönt att gå in på skift. Kommer då jobba 6-skift och med det jobba ca 3, ledig 3v. Har kollat på lite tävlingshelger i vår här och och kommer kunna vara med på både 2-dagars i härnösand (slutet på maj) och 5-dagars i Umeå/Nordmaling i början på juni. Även ledig på kennelträffen, så allt blev riktigt smidigt. :-D

Imorrn ska Kaizer operera bort analsäckarna... håll tummarna att allt går bra. <3

Vi har hittat kongen "bästis" som varit borta sen i somras. "Bästis" är Kaizers älsklingsleksak så han gick och bar på den hela kvällen tills jag plockade undan den. <3



Aina-tjuven mumsar i hundarnas belöningsgodisburk.

1 kommentar:

  1. Hoppas det gått bra för Kaiz idag! har det det, har det? Har det?

    SvaraRadera