torsdag 31 mars 2011

Lite apport...

Gick ut och tränade lite lydnad med pojkarna idag. Lakki blev det lite positionssträning och apportering. Han har blivit duktig på att hålla apporten sittandes framför mig så jag har nu ökat ett litet steg och kärver upplock också. Jag sätter han framför mig och lägger apporten mellan oss och kommenderar. Det fungerar ganska bra, dock lite svårt att fota då man ska både göra det och kolla på hunden. Det kan då se ut såhär.



oops... suddigt...



Ur bild....


Nästan... snart så..


Äntligen.. men blundar han?? :-P


Ja komma med den mamma!!


Efter lite skottningshjälp så har altanen tinat fram. Yeah..
Bara halvmetern kvar på resterande ytor. Attans.


Då jag tränade Kaizer så fick Lakki ligga lös på bron och vänta. Han hade väldigt svårt i början och så fort jag gav Kaizer ett kommando så kom Lakki springandes, men tillslut så låg han flera minuter och väntade. Dutti kille. Näpp, nu ska jag baka cheesecake att ta med på jobbet.

1 kommentar: