tisdag 29 mars 2011

Länge sedan..

Nu va det ett tag sedan jag uppdaterade igen, men det är kanske bara ett tecken på att jag har annat att göra.  :-P Blir bara en kort uppdatering idag då jag hade tänkt att gå ut och busa lite med hunna nu då de e sol.

Jag börjar bli klar med upplärningen på jobbet snart så efter det blire skiftarbete för hela slanten. Me like. Jag trivs bättre att jobba skift. Från och med 1 april kommer vi dessutom bara gå 12-timmars. Det innebär färre arbetsdagar, men då jag väl arbetar så blir jag beroende av hundrastare. Så det är på 2 vis de där.

Nu framöver har jag bokat in 2 fjällsresor och en resa till Barcelona. Mina föräldrar drar med husbilen till Spanien början på maj och den 16 maj åker jag, brorsan och hans 2 pojkar till Barcelona och hälsar på. :-D Så de ca 7 veckor som mina föräldrar är borta har jag alla 4 hundar hemma hos mig. Kommer att bli mysigt. :-)

Lakki fortsätter att växa och det ser ut som han blir en ganska stor kille. Så kul att se utvecklingen i det man tränar. Nu har inte jag tränat momenten i lydnad så mycket utan mest olika delar, och då mest inomhus. Vi har fortfarande mycket snö kvar, längtar tills man kan gå ut på gräsmattan och träna... och tills jag kan plocka fram agilitybanan. :-D  Han kan nu kommandot "Gå häär" till 97%, ibland glömmer han bort och går om mig men det är sällan. Jag använder det kommando på promenaderna då de är lösa. De får då gå bredvid eller bakom, absolut inte framför. Perfekt då jag kommit ut från skogen och går på byavägen tillbaka till huset. Då vet man att de inte lallar runt på nån annans gård eller kissar till höger och vänster. Sedan får de ett varsågod då det är okey att springa iväg igen.

Kaizer har analsäcksinflammation... igen... så nu efter denna behandling åker de puts väck. Då tar vi bort de, han har haft problem med de så länge. Men ändå är han pigg och glad, vi tränar som vanligt och han härjar med Lakki.

Näpp nu går vi ut i solen. :-D


Kaizer vill bada!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar