lördag 9 april 2011

Utställning..

Idag har det då varit utställning i MoDo-hallen. Den ligger bara ca 6 km från mig så det är nära och behändigt. :-) Lakki var mycket lugnare denna dag och skötte sig riktigt bra. Alldeles innan vi skulle in så körde speakern igång i högtalarna och det blev sånt där mikrofon-högtalar-läte som tjöt till och då blev Lakki rädd under hela tiden som speakern talade. Alldeles efter så skulle vi in i ringen och han va då fortfarande inte riktigt som han brukade vara men han tinade snabbt upp sig och charmade domaren. Domaren gillade Lakki och tyckte att han hade så bra steg. Sedan sa hon också att hon älskade hans ögonfärg då Kelpie tydligen har börjat få lite väl ljusa ögon tyckte hon. Hon va även orolig för storleken på honom men hon skulle bortse från det idag eftersom han hade så bra steg och ögon som hon prioriterade mest. Vi fick Hp och BIR och kom vidare till BIS-finalen och där åkte vi ut oplacerad. Men vi kom i topp 6 iafl. :-D Jag är riktigt nöjd med hur Lakki uppförde sig idag, och nu då det börjar leda mot sommaren så är det lite enklare att miljöträna också så innan somaren är slut så ska han kunna vara helfokuserad på mig även fast det pågår en massa störning på annat håll. :-)

Domare: Anne-Chatrin Edoff
Kritiken:

Stor i övrigt prop.hanvalp med bra huvud, utm ögonfärg. Bra manke, ngt lång i ryggen. Goda vinkl, bra benst. och bröstförhållande. Rör sig mkt väl från sidan.

Kaizer med dum-struten. Lite synd om honom är det faktiskt. <3

Lakki med rosetterna







5 kommentarer:

  1. Grattis!!!! Snor en bild! :)
    Kram Maria, Kylie & Lenka

    SvaraRadera
  2. Grattis brorsan! Känns bra att ha en sån snygg bror! Jag är stolt över dig. Kram Lexus

    SvaraRadera
  3. Grattis! Va kul att det gick så bra! =) Synd att jag hade så fullt upp att jag inte hann kika på er :/

    SvaraRadera
  4. Grattis till fina Lakki! Han är så go!
    Har du lust att träna något nån dag framöver? :)
    Kram

    SvaraRadera