lördag 2 juli 2011

Midsommar

Nu var det länge sedan igen... skämmes på mig.. Men det är så tråkigt att sitta inne och blogga då det är så fint väder ute.

I midsommar så tog jag och Lakki husbilen till Sollefteå för att fira med goda vänner på Campingen Risön. Eftersom Lakki är lite ovan så lånade jag med en stålbur som han kunde åka i dit samt som jag kunde ha han i om jag skulle lämna honom. Han låg på rygg och jäste hela resan dit och v'äl framme så kunde jag ha han lös på campingen bland hundar, ankor och människor. Jag blev så imponerad av honom. Då jag inte ville ha koll på honom hela tiden så var han mycket nöjd med att sitta uppbunden. Ibland gick barna ut på en promenad med honom och vem som håller i kopplet bryr han sig inte om. Vilken kanonhund jag har, precis som Kaizer!!! På mornarna gick vi tjejer ut på en långpromenad runt de fina strandstigarna och sedan blev det bara korta promenader. Lakki var helt slut på så fort han kom in i husbilen slocknade han på engång. Helt otroligt hur bra han anpassar sig, och tyckte inte alls det var konstigt att vi helt plötsligt skulle sova i husbil med massa ljud utanför. Han sov som en stock ända tills jag vaknade, ätit frukost och det var dags att gå på promenad. Helgen (onsdag-söndag) var kanon i sollefteå med goda vänner, god mat och dryck samt helt okey väder. :-D
Kanske ska skriva också att det var bara Lakki som fick följa till sollefteå. Kändes lite mycket att ha 2 hundar med och då valde jag den som behövde mest få komma iväg på äventyr. Kaizer är ju så världsvan redan. ;-)

Hemma då, vad har hänt där?! Jag har haft en massa agilityträningar på hemmaplan samt att jag har tränat 5 minuter 1-2 ggr om dagen. Riktigt skoj då man ser resultat. Slalomingångarna går mycket bättre med Kaizer nu. Linda har fotat grabbarna in action på banan men de har jag på en annan dator så de bilderna kommer sedan.

Jag har även lagt några spår åt Lakki och tränat uppletande av föremål. Han börjar bli mer uthållig nu. Han är så rolig att jobba med. Funderar på att gå en privat lydnadskurs med Lakki för att få lite inspiration och tips. Men det blir isåfall till hösten. Måste ta tag i lydnadsträningen igen, jag va så duktig ända tills jag kunde plocka fram agilityhindren... men nu jämarn ska jag lägga upp en plan och träna på 2 moment per dag, korta pass.

Nu i juli så jobbar jag väldigt mycket. Som tur är har jag mina föräldrar som kan ta hand om hundarna så de är det då rakt inge synd om.

Lakki har börjat hoppa från bryggan ut i vattnet nu, han gör någon dyk-variant så huvudet far under vattnet, ser helfestligt ut. Men oj vad han tycker det är kul med vatten, väldigt behändigt då de behöver svalkas. Måste fota när han hoppar någon dag. :-D

Blev ett väldigt tråkigt inlägg detta, men nästa gång ska jag försöka ha mycket bilder och baraa liiiite tråkig text!!

Tjing tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar