onsdag 13 juli 2011

Vallning..

Nu har jag varit och vallat igen hos Paula å Danne i Västergundsjö. I spöregn åkte jag och Lakki dit glad i hågen att få valla än en gång, den 3:e gången för oss. Och det har ju gått så bra de 2 första gångerna, men det kan ju inte flyta på jämt ;-) . Denna gång så var Lina med sin bc Fly och Sanna med kelpien Joplin där också, kul då man är flera. :-D

Pass 1, gäss: Lakki rejsar, jagar och rejsar ännu mer. Lyssnade ingenting på mig, kunde inte ord som ligg, stanna och han visste inte vad han hette. Pajas. Efter mycket springande så ville jag avsluta då han gjorde nåånting rätt iafl. Det var svårt att hitta något han skulle klara av men till slut så. Gick fram till han, strök han på kinden och sa gå häär då stack den lilla grisen å jaga gässen igen. Grrr... Han va billig då kan jag säga. Danne tyckte mest det var roligt att se han rejsa runt och sa att det är så här han SKA vara för sin ålder, men eftersom han varit så duktig tidigare kan man inte låta bli att bli frustrerad. ;-)

Pass 2, får: Ja så va det dags för fåren... ännu mera rejs... ännu mera kola i öronen... fick till några fina drivningar innan han börja rejsa igen.. Han sprang, sprang och åter sprang...

Pass 3, får: Han börjar med samma spring i benen, men efter lite tjat så fick jag lite respekt till slut och han började lyssna å samarbeta. Lite balansering och drivning mellan springen fick vi till så det slutade bra.

Även fast regnet öste ned och Lakki va i sitt esse (kanske just därför) så hade vi ett tok-roligt träningspass ändå. Ser fram emot nästa gång redan. :-)

Skulle egentligen filma denna gång men (som tur var kanske) så regnade det så kameran fick ligga i bilen. Nästa gång kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar