fredag 10 december 2010

Idol

Tänkte uppdatera lite..

Kaizer har åkt på semester över helgen till våran stuga i Klimpfjäll med mina föräldrar samt Ask och Baghera. Han tycker nog att det är jätteskönt att få lite lugn och ro lite. Plockade styngen på honom i torsdags också, det såg bra ut.

Så nu är det bara jag och Lakki hemma, ja Aina också förståss. Man ser inget på Lakki att han inte har Kaizer här. Han härjar på som vanligt och bryr sig inte om ifall han blir utvisad till köket bakom kompostgaller eller han blir kvar nere då jag går upp. Känns väldigt skönt att han inte är så pass beroende av Kaizer. Men man ser lite saknande då vi är ute och går lite längre hemifrån, då vill han gärna bara gå runt benen eller strax framför.

Jag har filmat lite, men jag kan inte se det jag har filmat på datorn. Det står att den inte hittar formatet. Vad less man blir.

I helgen blir det miljöträning, inomhusträning, kontakt med störning samt en massa mys. Jag har åkt på en dunderförkylning och har sovit ca 4 timmar i snitt hela veckan så jag hoppas jag får sova lite bättre inatt.

Eftersom min valpvakt drog till fjällen så fick min reserv ha Lakki i dag då jag jobbade 7-16. Det var Susanne som har Kaizers kullbror Kenzo som fick äran att ta hand om lilla lakritstrollet. Det verkar ha gått bra, och då jag hämtade Lakki såg Kenzo allmänt trött ut efter att ha "måsta" lekt  och stått ut med huliganen en hel dag. Jag har nog åkt ner på minus på Kenzos lista nu. Får jobba upp mig på plus till sommaren då jag kan köra lite agility med honom. ;-)
Tack så hjärtligt Susanne och Kenzo för barnvakten. :-)

Förresten så beställde jag en ny wilson-pipa. Den jag har tappat bort finns nog åter nu snart då jag fått hem en ny. :-P Har också haft kontakt med Nina Melin från Sollefteå som är vall-instruktör. :-)

Idolfinal just nu på tv´n. jag hejjar på Jay, fast Minnah har faktiskt sjungit upp sig rejält nu på slutet. :-) Hm.. hejjar nog kanske på båda..

Lägger in lite bilder i galleriet också.

Lekt lite med denna bild på kaizer. :-)

Hm... Hörnet är snart slipat på bokhyllan.. huligan!!

Fast han kan vara snäll och söt också. :-)





Försökte fota vad fint det är med ljuset i flaggstånget samt snön på
buskarna, men det blev pannkaka. men lite ser man iafl.

2 kommentarer:

  1. Snygg bokhylla du håller att fixa till..Jag håller på med köks stolarna men blir lite irriterade på flocken för att dom har haft på vitpeppar på mina älsklingställen...grrrrr

    SvaraRadera
  2. Jag gör också om lite hemma, en stol bland annat. De galna tvåbenta har sprutat ättikssprit på favvoställena...men det gör inget för det slickar jag i mig också..smakar faktiskt ganska ok. Förstår inte varför husse och matte blir så frustrerade.

    SvaraRadera