söndag 5 december 2010

Andra advent

Tiden går så fort så fort. Har inte tid att sitta med datorn känns det som. All tid går ut på jobb och hundarna, och det är helt okey för mig! :-)

Dagarna som följt har ingått stadsträning, jul-marknadsträning, sitt-ligg träning för Lakki. Kaizer har haft vilovecka sedan han opererades. Operationen gick bra och det var bara de första dagarna jag höll isär Lakki och Kaizer. Jag har sytt en tröja åt Kaiz som han har på sig jämt och den skyddar riktigt bra från valptänder. Såret ser fint ut och på torsdag tänkte jag plocka stygnen som är 9 stycken.

När vi va ut och gick igår så träffade vi på grannhunden, en goldenhane av typ större. Kaizer bryr sig inte om honom uta gick bara förbi och fortsatte sitt spårande efter stigen. Lakki däremot sprang fram till Årri och när han kom fram så skrek han som en stucken gris... i förebyggande syfte. Snacka om att Årri blev förvånad, han som inte heller bryr sig om andra hundar nå speciellt mycket blev alldeles förskräckt. Då Lakki insåg att Årri inte är farlig så bjöd han upp till lek, den blev dock inte besvarad då Årri hellre ville gå och strosa omkring och titta på annat. Haha... de är för roliga..

Blir ett kort inlägg idag för jag ska nu ut med hundarna sedan blir det laga mat och städning som gäller. Men några bilder blir det. Fler bilder finns i galleriet på http://www.lenashundliv.se/.


Lakki, 12 veckor.


En av Lakkis tröjor.

Kaizer med sin tröja för att skydda sina stygn.


Alla 4 hundar, med Bäckfjärden i bakgrunden.

1 kommentar: