tisdag 30 november 2010

Uppdatering

Liten snabb lunch-uppdatering om hundarna:

Ask:
Han har nu varit på ultraljudet och det visade på inflammation i gallan. Så nu blir det lie medicinering och foderbyte. Vilket foder det blir är veterinärerna lite oense om men de skulle ringa då de kommit fram till något.

Kaizer:
Knölen är nu borta och han har ett snitt på ca 8 cm. Det var en förändring på talgkörteln om jag kom ihåg rätt, så den var inte farlig men det har jag förstått. Anledningen till att jag ville ta bort den är att den vuxit mycket på slutet och man har varit rädd att den ska skada honom om han stöter i något i skogen eller på tävlingsplanen. Så nu är det till att hålla Lakki borta från honom vilket inte är det lättaste.

Lakki:
Är lite sur nu då han inte får leka med Kaizer. Han har blivit riktigt duktig att gå i koppel, vi har varit på julmarknad på stan där han glatt pinnade på framför mig och ville hälsa på alla. Han älskar mat och så fort jag hämtat matskålen sätter han sig omed grym ögonkontakt och väntar på "varsego" och då spinner han lös för att snabbt äta. Hm.. storebror Kaizer upp i dan kanske. :-)

På återseende!


Kaizer (8v) hos mina föräldrar i Nyänget med havet i bakgrunden.

2 kommentarer:

  1. Rena sjukstugan hos er nu då! Skönt att det inte var något värre!
    Härligt att Lakki är matglad!! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Brorsan!

    Varför äta mat när det finns så mycket annat att tugga på? Så gör jag iallafall. Bara ett tips..:)
    Kram Lexus

    SvaraRadera