måndag 15 november 2010

Helgen

Jag passar på att ta en längre promenad med Kaizer medan Lakki sover hemma, det går hur bra som hellst att göra så. Han kliver inte ens upp då vi kommer hem igen utn tittar upp och konstaterar att vi kommit tillbaka och sedan somnar han om. Känns skönt att kunna få egentid med Kaizer och samtidigt blir det bra träning för Lakki att vara själv.

Lakki kan nu både sitt och vänta på varsågod innan han tar maten. Han är väldigt godis- och föremålsglad så man får vara lugn och inte visa att man har belöningen då man ska lära han något nytt för då blir han bara vild och galen. :-P Vild och galen blir han även på kvällarna nu, är väl någon form av övertrötthet så då blir han jättebitig och springer runt och biter på allt han kommer åt, även jag och Kaizer är i farozoonen. Ibland får han tokfnatt och bara springer runt runt och då får man ta honom till sig så han lugnar sig. Kaizer och Lakki busar nu ganska ofta och Kaizer har börjat säga ifrån lite nu då Lakki gör något han inte tolererar. Känns bra tycker jag.

Jag kommer jobba dagtid måndag-fredag iallafall fran till nyår blir det. Annars går jag ju skift. Håller på att bli upplärd på att köra reaktorerna på Akzo och jag beräknas bli färdigutbildad fram till sommaren. Känns väldigt roligt och inspirerande, det är ju detta jag har strävat efter. :-) Det som är bra är att jag kan få lägga upp tiderna mycket själv. Lakki får då vara hos mamma i Nyänget med Baghera och Ask. Ja, Kaizer åker nog med dit också ibland. Lakki tycker det är roligt att vara där och sköter sig så gott det går. :-D

I lördags så åkte jag och hundarna till Susanne i Ravesta där det var apporteringsträning på en av hennes lägdor. Annica som har Kaizers son Figo kom ner från Åsele. Var riktigt kul att träffa henne för det var alldeles för länge sedan. Det var 6 tollare som samlades denna dag åsse ett litet lakrits-troll. :-) Vi gick in allesammans för att äta lite lunch, god soppa med smörgås. Jättegott. Sen efterrätt som Jennie hade med sig. Efter lunchen så var vi några som tog en promenad för att kolla in Susannes nya lya som hon ska flytta till. Lakki fick åka i en ryggsäck som jag hade på magen, han var jättenöjd med det. Kaizer, ja han fick ju gå själv. :-)

I söndags tog jag och min brorson Jonathan hundarna och körde till gålnäs industriområde för lite träning med Torsten som är polis och Susa. De träna lite markeringar med uthållighet i skallet även med störning. Gick riktigt bra. Sedan fick Kaizer komma ut och träna lite. Det va då Jonathan som var figurant medan Susa instruerade mig hur vi skulle göra. Kaizer var riktigt duktig. Men det syns att vi har tränat mycket spår då han gärna vill ha nosen lågt. Men det är ju en träningssak. Lakki han fick enbart visa upp sig själv för Susa och Torsten som smälte som smör av hans charmiga uttryck. :-)

Nu ska jag göra lite mat innan det är dags att åka på jägarexamenskursen. Som tur är får jag ta med mig Lakki. <3

Lägger ut lite bilder i galleriet på http://www.lenashundliv.se/

3 kommentarer:

  1. Härligt att läsa att Lakki charmar alla!! :) fina bilder!

    SvaraRadera
  2. När vi läser om Lakki är det väldigt mycket som även stämmer in på vår Lexus. Blir spännande att följa fler ur samma kull!
    /Lexus husse och matte

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul att jag kan följa min brorsa här...Jag brukar också få tokfnatt,Då får jag jetmotor. Roligt att vara ute i snön nu..Kram från Link (som blev Leo)

    SvaraRadera