tisdag 2 november 2010

Kanondag med Susa

Helgens natt-timmar bortgjord. Bara resten av veckan kvar. ;-) De resterande nätterna jobbar jag bara 9 timmar och de går så fort så fort då man jobbat 12-timmars innan. Gillas!

I söndags så träffade jag Susa på Gålnäs industriområde för att få lite mer information om tjänstehund räddning. Hon förklarade lite om hur alltin g fungerar sedan fick jag gå och gömma mig så Freia fick hitta. Lite orutinerat av mig att inte ta med en figurant så jag fick se hur hon arbetade men övning nr 2 la sig susa på ett tak och jag skickade Freia. Kul att se hur hon tar upp vittringen och fundersamt undrar var den kommer ifrån och om matte verkligen kan ha klättrat upp på taket. Hon konstaterade att hobn va där och satte igång med skall. Duktig flicka hon är. Efter Freias övningar och en mängder surr senare så fick Kaizer komma ut på lite träning. Testade 3 ggr och det märktes att han förstod mer och mer vad som förväntades av honom. Ska bli kul att fortsätta träna honom i sök. Har funderat på hur han ska markera att han hittat personen och jag har nu kommit fram till att det blir sökrulle. Kaizer skäller sällan och tror inte heller han skulle ha orken eller motivationen att sitta å skälla länge. Nästa träning med Susa och Freia blir nog på hemmaplan. Jag har ju 3 små skjul/hus på gården samt en ladugård som man kan göra lite roliga övningar i. Har även en MASSA vråte och pressenningar så man kan bygga någt skoj av också. Jag är taggad! Detta blir ett roligt vintergöra.Har nyss skickat iväg en beställning på sökrulle från Jami. Fick även utökad beställning av Jennie. Bra det så det blir fler grejor då man ändå skickar efter.

Hemma så är vi nu klar med dräneringen, ser för-j:igt ut nu. Men det kommer bli fint då man får lägga på lite matjord och så lite gräs. Just nu längtar jag efter snön så det blir vitt och fint. Det som göms i snööö......

Nu ska jag testa att lägga in bild i bloggen. :-)

Kaizer 8 veckor, känner trygghet av Baghera. Nästan så man får en tår i ögat.


(Kaizer 33 dar.)    Meh... en tollare med ståöron!!

1 kommentar: