onsdag 15 december 2010

Stockholm here I come!

I lördags så va Lakki ensammen hemma i 3 timmar själv. Jag for iväg och hejjade på Modo som spelade hemma-match. Lakki låg och sov då jag kom hem och hade inte kissat inne något. Han hade nog sovit hela tiden. Gu så skönt att veta att han är så trygg. Jag har fönster som går ner till golvet i hallen så jag såg att han låg i hallen på golvvärmen och bara mös då jag kom fram till dörren, han klev inte ens upp då jag låste upp och gick in. Ut och kissa sedan hade vi mysestund tillsammans med lite kontaktträning.

På söndagen så åkte jag och Lakki ut till Carro och hennes nya häst Vanilla. Lakki gick fram mot vanilla med stor nyfikenhet och försiktighet. Så länge hon stod blixt stilla så snusade han på henne och undrade vad hon va för något, men då Vanilla rörde lite på sig så gick han och ställde sig med mina fötter för att sedan gå fram igen. Jag är väldigt nöjd med det mötet, va precis så Kaizer va i början också. Nyfiken men ändå med stor respekt. Får träna han nu under jul då jag ska vara hästvakt åt favvo-Czamita medan hennes matte åker utomlands. Kaizer brukar följa med på mina ridturer med Czamita och det vill jag ju i framtiden även ha med Lakki. Det va så kallt då vi var hos Vanilla så det blev tyvärr inga kort knäppta. :-( Efteråt fick han även träffa Kaizers bästis Leo, en golden-hane. Lite försiktigt började han leka lite med Leo, tills de båda hittade gödsel-stacken... då blev det roligare att äta dynga. :-S


Czamita och mamma Czamona då de stog hos mig och sommarbetade. :-)


Måste ju lägga in en bild på Madicken som också är Jossas häst, så hon inte blir ledsen. ;-)



Leo och Kaizer



I veckan här har vi haft säkerhetsutbildningar på jobbet hela dagarna. Och på kvällarna har det mest blivit lite träning och myyst framför brasan.

Imorrn bosätter sig Lakki och Kaizer hos mina föräldrar i Nyänget. Där ska de bo tills på söndag för jag ska nämligen till Stockholm på den årliga resan imorrn. Jag och Karin åker från övik kl 9 imorrnbitti och tar en lugn resa neröver. Förutom att gå på stan och sånt så blir det hundutställning på älvsjömässan på lördag. Karin ska nämligen ställa ut Yazza som är Kaizers dotter. Kommer att blil så spännande, för att för första gången har hon faktiskt päls också. :-D Dutti flicka! Kommer bli en tokmysig helg som jag verkligen ser fram emot. Nu ska jag gå och packa lite.

På återseende.

2 kommentarer:

  1. KUL att ni ska på Hund 2010! :) Mååången år sedan jag var på det nu. :O Men jag har ingen större abstinenes efter det som tur är, utan känner mest "Någon gång ska jag dit igen!" :)

    Härligt att läsa om att det går så bra med Lakki och att ni trivs gött med varandra. :)

    SvaraRadera
  2. Åhh vad avis jag blir! Vill oxå gå på mässan...

    Duktig Lakki som kan vara ensam hemma utan problem:)

    SvaraRadera